• OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • 23.01.15, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neste: „maksud maksmata“ kütus mõjutab

Kütusefirma Neste tegevjuhi Ivar Kohvi sõnul mõjutab järgneval aastal kütuseturu jõujooni just „maksud maksmata“ kütuse osakaal.
Neste Eesti tegevjuht Ivar Kohv tanklas.
  • Neste Eesti tegevjuht Ivar Kohv tanklas. Foto: Veiko Tõkman
Küsimustele vastab Ivar Kohv:
Teie ettevõttes töötas 2013. aastal 39 inimest ning käive keskmiselt inimese kohta oli 8 miljonit eurot. Milliseks te ise peate Neste Eesti 2013. aastat? Mis õnnestus, mis ebaõnnestus?
2013. aasta oli väga töine nagu eelnevadki, kuid veelgi konkurentsitihedam. Tulemustega võib rahule jääda – jätkuvate maksupettuste kiuste suutsime nii jae- kui hulgiturul turuosa hoida ja pisut kasvatadagi.
Mis on teie edu saladus?
Lojaalsed kliendid, kes usaldavad Neste kvaliteeti, tooteid ja teenuseid, professionaalsed ning pühendunud töötajad, pikim kogemus Eesti kütuseturul.
Kuidas olete suutnud olla nii kõrge käibega ettevõte ühe töötaja kohta, nii tööviljakad?
Kütuseäri on eeskätt mahuäri, kus käibed on suured, marginaalid aga väikesed. Meie tegevusmudel võimaldab suurte müügimahtudega äri hallata küllaltki väikese töötajate arvuga.
Milline on teie ettevõttes motivatsioonisüsteem?
Meie motivatsioonisüsteem lähtub töötajate isiklikest eesmärkidest, samuti tiimide ja ettevõtte eesmärkidest tervikuna.
Kas eelmistel aastatel juhtus midagi erakordset, mis tingis nii hea käibenumbri?
Kütuste jaemüük on pigem stabiilne valdkond, kus kiiresti väga järske muutusi ei toimu. Hulgimüügiäris on „kliendi võim“ suur ja siin sõltub aasta tulemus sageli üksikute suurte klientide ostukäitumisest. Suutsime olla edukad mõlemas valdkonnas.
Kas olete kursis enda konkurentide majandustulemustega? Milliseks neid peate ja kuidas olete rahul enda positsiooniga turul?
Konkurentide majandustulemustega oleme hästi kursis. 2013 oli hea aasta enamusele kütusemüüjatele. Rõõmu teeb, et oleme jaemüügis jätkuvalt tugeval teisel positsioonil, väga lähedal turuliidrile.
Mida te teistele ettevõtjatele soovitaksite – kust leida häid müügiinimesi? Kuidas töötajad hästi müüma panna?
Head müügiinimesed otsivad väljakutseid ja eneseteostusvõimalusi. Müügiindu peab jätkuvalt toitma – motivatsioon ei tohi ära vajuda. Tänapäeval valivad tippmüüjad sageli ettevõtteid, mitte vastupidi.
Käibe-TOPi esiotsas oli palju väikeseid ettevõtteid. Mida teie arvate, miks väikesed ettevõtted müüvad nii edukalt? Miks nad on nii efektiivsed?
Et karmis konkurentsis ellu jääda, peavad väikesed ettevõtted rohkem pingutama, olema kavalamad ja leidlikumad. Väikeettevõtted on sageli ka paindlikumad – nad on võimelised kiiremini reageerima ärikeskkonna muutustele.
Kui te peaksite soovitama teistele ettevõtetele, kuidas efektiivsemad olla ja rohkem müüa, siis mis need teie kolm soovitust oleksid?
Eks igal valdkonnal on oma eripära ja ühest retsepti on raske anda. Arvan, et kui meeskonnas on õige suhtumise ja hoiakuga inimesed, kes teevad oma tööd kirega, siis on juba üle poole teest käidud. Vähetähtis ei ole ka ettevõttes valitsev üldine õhkkond ja inimestevahelised suhted.
Millist tulemust prognoosite oma ettevõttele käesolevaks, 2015. aastaks?
Loomulikult töötame selle nimel, et äritulemuste osas tagasilööke ei tuleks, käibenumbri jätan targu ennustamata, kuna sisseostuhindade muutused ja jõujooned hulgimüügiturul on raskesti prognoositavad. Viimast mõjutab suuresti „maksud maksmata“ kütuste osakaal kogu kütuseturul, mis omakorda näitab, kas oleme hinnakonkurentsis või mitte.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele